Kedveseim! Olyan témát hoztam Nektek, ami szerintem a legfontosabb dolgok között kaphat helyet, ha az ember lelkileg és testileg is egészséges, teljes egész szeretne lenni, és nem utolsó sorban boldog!

Szoktatok minőségi időt tölteni magatokkal? A személyiségtípusunktól függetlenül, mindenkinek szüksége van egyedül töltött időre, amikor csak önmagára koncentrál, olyan dolgokat csinál, melyek boldoggá teszik, feltöltik, esetleg pozitív irányba fejlesztik. Legyen az bármi, és legyünk akárhány évesek.

2019- et írunk, rohanó világban élünk, korosztálytól függetlenül napi szinten használjuk a közösségi médiát, gyakorlatilag állandóan elérhetőek vagyunk mások számára, információk sokasága telepszik ránk. Érdemes egyszer-egyszer megálljt parancsolni az internetes kavalkádnak és saját magunknak is. Egy pillanatra megkérdezni magunktól, hogy jól vagyunk- e, kimerültek vagyunk- e, odafigyelni, hogy a lelkünk és a testünk mit igényel. Számtalanszor észre sem vesszük, hogy mennyire igényelnénk egy hosszú, kiadós alvást, pedig a szervezetünk jelez, mégis helyette a social media különféle oldalait pörgetjük, körbe-körbe, elölről.

Hoztam Nektek néhány tippet a feltöltődés érdekében!

Nagyon elfoglalt vagy? Írd be a naptáradba. Ugyanúgy bejegyezhetsz egy-egy “énidő” sávot, mint ahogyan feljegyzed a barátnőkkel való kávét, vagy egy munkamegbeszélést, esetleg egy randit. Élénk színnel emeld ki, hogy biztosan szem előtt tudd tartani, és ne feledkezz meg róla.

Állítsd össze a kedvenc lejátszási listád az aktuális zenékből, hallgasd végig, akár többször is, könyvolvasás közben (gondolkodj csak el, biztosan van néhány könyv, amit már hónapot óta szeretnél elolvasni, de különféle ürügyekkel mindig a könyvespolcon maradnak, érintetlenül), vagy egy forró relaxáló fürdő mellett.

Sétálj egyet a friss levegőn, vagy mozgasd át a tested, sportolj, ha pedig nem vagy sportember, próbáld ki a jógát, számomra bevált, nemcsak a testnek tesz jót, hanem a léleknek is.

Írj naplót, írd ki magadból az érzéseidet és a gondolataidat. Csinálj inspirációs kollázs táblát, hogy a rosszabb napokon is tudd mi a célod.

Gyorsétterem helyett maradj otthon és készíts magadnak valami egészséges ebédet/vacsorát, megérdemli a szervezeted, hogy minőségi alapanyagokat vigyél be. 

A legfontosabb, hogy olyat csinálj, amitől jobban érzed magad. Azok az emberek számára, akik állandó pörgésben vannak eleinte ez nehéz lehet. Főként azért hanyagolják az emberek a “me time”-ot, mert túlzottan elfoglaltak, de emlékezzünk csak vissza, hányszor szorítottuk magunkat háttérbe azért, hogy másnak szívességet tegyünk.

Az “énidő” nem önzőség, ne csak a környezetedben lévő emberekre koncentrálj, hanem szánj időt magadra is!

Képek forrása: pixabay.com

Puszi,

Sz.